fredag 20 november 2009

5 minuter Anna Miriam Ethel Parkman, av Carolina Wahlberg

Ni vet den duktiga och talangfulla fotojournaliststudenten Carolina som följde med mig ett tag och tog en massa fina bilder? Nu är bildspelet klart!

Här kan ni alltså se 5 minuter mig i bild och ljud, rätt och slätt. Tack Carolina för att du valde mig för ditt projekt och gjorde det så bra! Det var en väldigt rolig erfarenhet och jag känner mig hedrad över det fina resultatet.

Glöm inte att se mer av Carolina här!

Do you remember that very talented photojournaliststudent tha followed me some time ago? Here's the result!

Carolina Wahlberg has made this amazing sound-and-pictureclip about me, and I'm so honoured. It's me in 5 minutes!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

27 kommentarer:

ylva sa...

vilket jätte, jättefint bildspel. och bra sagt av dig det med vem man väljer att vara osv, eller den man är. att man låter sig själv vara den man vill. det finns så många dumma krav som förstör för människor. man får stå på sig.. du är väldigt fin tycker jag

Darla: Retro Ways sa...

Stunning photo and video.


♥Darla

Erica sa...

Så intressant att höra dig berätta! Jättefint bildspel, verkligen.

Anonym sa...

Åh du är så snygg alltså!! Älskar det du säger om jämställdhet. Det vore ju liksom inte mer jämställt om alla kvinnor försökte vara "manliga". Grejen är ju att man ska vara dn man vill. Att både tjejer och killar får gilla klänningar, lindy hop, meka med bilden eller hockey. ...tyckte också det var kul att se badrumsbilderna förman ser lite mer av dina fancy frisyrer!

Lovisa sa...

Jättefint ^^

Ida sa...

Ååå så vackert! Vilka bra och kloka ord du sa om jämnställdheten. Senn det här du sa om att finna sig själv kunde ju inte vara mera mitt i prick. Man måste få göra det genom att gå sina egna vägar. Är själv en 60-tals tjej så det är min väg:) Trevlig helg och fortsätt vara som du är, du är förtjusande!!

farbrormalin sa...

Vilken trevlig film. Det känns som om man lär känna lite mer av dig när man ser den. Och jättefina bilder!

Anonym sa...

Både klok och vacker! Hoppas du trivs bra i Stockholm Miriam.
Kram från Kajsa i Sundsvall

Unknown sa...

Gud så duktig hon ha varit=D Riktigt fint & roligt att se!
Kul att få höra din röst också:)
Du är verkligen en fin inspirations källa Miriam för oss som gillar 30-40 tals modet*
Lite roligt att vi egentligen aldrig har träffats när vi har samma intressen, vi växt upp i samma stad, jag känner din syster och min mamma jobbar med din mamma;) hehe roligt hur man kan gå om varandra*kramar

M sa...

Vad intressant det här var att se, och vilken fin och välkomnande röst du har. Du låter så ödmjuk men busig samtidigt! Blir sugen på att hitta eget lindyhop hak här i Melbourne... ganska svettigt nu när sommarn kommer igång dock.

Vifsla sa...

Vilken bra "film".
Om du inte dejtar killen med kepsen så borde du fundera på det, ni passade fint ihop, på kort i alla fall.

grace sa...

Så fint
och du verkar onekligen vara en balanserad och jordnära ung dam. Jag gillar det.

lina sa...

Hur fint som helst!

agnes sa...

mycket inspirerande och fina tankar om jämställdhet. (upplever allt som oftast samma sak, både i den stora världen och den lilla queervärlden, eftersom jag lever mitt liv i klänning mm..)
du känns väldigt äkta. fortsätt så!


(under tiden fortsätter jag att lyssna på Alice och hennes samtida<3, för det finns inte mycket som slår det)

Daisy sa...

Vilket fint bildspel. Kör hårt Miriam!

Carolina sa...

Hej hej! Jag blir så glad och stolt över alla fina kommentarer om mitt bildspel. Känns extra stort att du Miriam gillade det så mycket. Tack själv för att jag fick hänga med dig! Kram Carolina

christinaaa sa...

fantastiskt fint och äkta, älskar varje sekund!
/Christina

Mirjam Hemström sa...

Gaaalet vacker bild på dej. (Hinner inte kolla alla fem minutrarna just nu, det får bli en annan gång.) Den där Carolina lyckas verkligen fånga dej i dom mest underbara ögonblicken. Ofta med annorlunda ansiktsuttryck. Kanske knepigt sagt, men jag hoppas du förstår hur jag menar.

UNDERBAR nyhet. Jag längtar jag längtar jag längtar. Du, jag kom på en annan grej. Jag kommer ju till Stockholm den 22 och åker hem därifrån den 4. Pappa kommer att hämta upp/skjutsa mej och vi tar hans jobbil hem/dit, båda vägarna. Om du inte har skjuts eller redan bokat resa så skulle jag ju kunna kolla om du kan åka med!

PÖZZ!

Anonym sa...

Fantastiskt fint!

Emelie Öberg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Emelie Öberg sa...

Vilka bilder! Hon vet vad hon gör:)

Mari sa...

Jättejättefina bilder!

jessica sa...

vilket underbart bildspel! fina bilder och många kloka ord från fröken miriam!

Agnes sa...

Så fantastiskt. Jag vill bara hoppa in genom datorskärmen.

Tamara sa...

Great video! Loved it...I only wish I could understand what was being said! ha
:)

Kristin sa...

Du har så skön stil. Jag gillar den skarpt.

Johanna sa...

Det är så fint det du har i håret på bilden, vet inte om det är hatt med nät eller bara som ett hårnät. Var hittar jag nåt liknande?